Úvod / Koronavírus / 1. vlna / Informácie z príslušných rezortov / Rrezort pôdohospodárstva / Potravinárstvo
Ako zabezpečovať servis technických porúch zo zahraničia
08/04/2020 | MPRV SR
Strategické potravinárske podniky realizujú výrobu často v špecifických technologických zariadeniach. V prípade technických porúch na týchto technologických zariadeniach je nevyhnutná servisná oprava, ktorú často vedia zabezpečiť výlučne zahraničné subjekty.
V rámci opatrení na zabránenie šíreniu COVID-19 je značne obmedzený vstup zahraničných subjektov na územie Slovenskej republiky, čo by mohlo spôsobiť problém pri potrebe opravy technologických zariadení v potravinárskych podnikoch.
- Potravinársky podnik, ktorý bude evidovať poruchu technologického zariadenia a potrebuje opravu tohto technologického zariadenia, ktorú musí realizovať zahraničný subjekt, bude žiadosťou kontaktovať MPRV SR (sekcia potravinárstva a obchodu; na adresu [email protected]), pričom je nevyhnutné, aby túto skutočnosť určitým spôsobom deklaroval.
- Následne MPRV SR (sekcia potravinárstva a obchodu) bude kontaktovať elektronicky Úrad verejného zdravotníctva SR so žiadosťou o udelenie výnimky na vstup cez hranicu Slovenskej republiky.
- Žiadosť musí obsahovať dôvod vstupu na územie Slovenskej republiky, údaje o subjekte (spoločnosť, ktorá zabezpečuje servis), údaje o potravinárskom podniku (spoločnosť, u ktorej má byť servis vykonaný), údaje o konkrétnych fyzických osobách, ktoré budú prekračovať hranicu Slovenskej republiky (meno a priezvisko, číslo cestovného dokladu, dátum vstupu na územie SR) a špecifikáciu konkrétneho hraničného priechodu, cez ktorý sa bude vstupovať na územie Slovenskej republiky.
- Žiadosť podľa bodu 1. a údaje podľa bodu 3. musia byť MPRV SR zo strany potravinárskeho podniku doručené najneskôr 5 pracovných dní pred plánovaným prechodom cez hranicu Slovenskej republiky.
- Výnimka zo strany Úradu verejného zdravotníctva SR bude vydaná do 24 hodín od doručenia žiadosti podľa bodu 2.
Článok bol zverejnený na webe MPRV SR https://www.mpsr.sk/ako-zabezpecovat-servis-technickych-poruch-zo-zahranicia/437---15265